FRÅGOR & SVAR

    Order & beställning

    • HUR GÖR JAG NÄR DET STÅR ”ÅTER I LAGER” PÅ EN PRODUKT?
      Om produkten du vill ha inte finns i lager och det står ”Åter i lager: xxxx-xx-xx”, betyder det att produkten är beställd hos vår leverantör och beräknas levereras till vårt lager det angivna datumet. Vi kan dock ej garantera att leveransen verkligen sker det utsatta datumet, men så fort vi har fått hem produkterna kommer du att få ett mail som säger att din produkt åter finns i lager och därmed kan beställas på vår hemsida. För att få det här mailet, ange din e-postadress i rutan ”Meddela mig när varan finns i lager”.

     

    • HAR MIN BESTÄLLNING GÅTT IGENOM?
      Direkt efter att du har lagt din beställning, så får du en orderbekräftelse till din angivna e-post (håll utkik i din skräppost om du saknar den i din inkorg). Vänligen kontakta kundtjänst customer@prhome.se om du inte mottagit någon.

     

    • DET SAKNADES EN VARA I MIN BESTÄLLNING.
      Om du saknar en vara, som du enligt orderbekräftelsen ska ha fått, vänligen kontrollera din beställning ordentligt och om paketet skulle vara skadat. Vi skickar alltid alla varor i samma leverans, det vill säga inga delleveranser, men leveransen kan vara uppdelad i flera kolli/paket beroende på storleken på dina valda produkter. Om du inte hittar den saknade produkten, vänligen kontakta vår kundtjänst via customer@prhome.se senast fem dagar från det att du hämtat ut ditt paket. Vi har som rutin att alltid väga varje försändelse och anteckna vikten, för att kunna uppmärksamma eller följa upp huruvida en vara är saknad i en leverans.

     

    • EN VARA I MIN BESTÄLLNING ÄR SLUT, HUR BLIR JAG ÅTERBETALD?
      Ibland händer det att någon av de varor som du lagt i din beställning har tagit slut. Om detta sker, så kontaktar vi dig innan någon leverans kommer att ske. Ifall en del av, eller hela ordern makuleras så återbetalas summan automatiskt via Klarna inom 1-3 bankdagar. Du kommer även att få ett separat kvitto från Klarna skickat till den e-post som du också använder vid en eventuell retur.

     

    • KAN JAG VÄLJA EN ANNAN LEVERANSADRESS ÄN MIN FOLKBOKFÖRDA ADRESS?
      Ja, du kan välja att ändra den leveransadressen i Klarna Check-out. Klicka på leveransadressen för att ändra denna.

    Betalning

    • VILKA OLIKA BETALNINGSALTERNATIV FINNS?
      Vi samarbetar med Klarna när det gäller alla olika betalningsalternativ vid köp via vår e-handel. När din order är packad och klar för att skickas, så sker en debitering genom det betalsätt du valt när du la din beställning. Det finns idag följande betalalternativ:
      – Faktura: Kostnadsfritt vid betalning inom 14 dagar.
      – Kortbetalning: Visa och Mastercard som är utfärdade i det land som du beställer från.
      – Betala direkt: Från ditt bankkonto eller kort. Debiteringen sker ca 2 bankdagar efter hanterad order.
      – Konto: Delbetala i din takt och få ett konto upplagt hos Klarna.
      – Direktbetalning via bank: Betala via din internetbank.

     

    • KAN JAG ÄNDRA BETALNINGSSÄTT PÅ MIN LAGDA ORDER?
      Nej, tyvärr kan du inte ändra betalsätt på din order i efterhand. Då är din order låst och ej ändringsbar.

    Frakt & leverans

    • VAD FINNS DET FÖR OLIKA LEVERANSALTERNATIV?
      Vi samarbetar med Bring och erbjuder deras tjänster för hemleverans och leverans till ombud. Vid försändelse till ombud kommer leveransen att ske till det ombud/utlämningsställe som ligger närmast den leveransadress du valt i kassan vid din beställning.

     

    • VAD KOSTAR FRAKTEN?
      Fraktkostnaden är 49 kr för hemleverans eller för leverans till ombud. Vid beställning över 999 SEK erbjuder vi fri frakt.

    Retur

    • HUR GÅR DET TILL MED RETURER?
      Vi samarbetar med Bring, om du som kund önskar att returnera en vara, ber vi dig att fylla i retursedeln samt att använda returfraktsedeln som medföljer ditt paket. Det är viktigt att du lämnar in din retur hos ett Bring-ombud/utlämningsställe samt att du använder bifogad returfraktsedel.Om du fått ditt paket levererat med hemleverans, måste du kontakta vår kundtjänst via customer@prhome.se för att returen måste bokas manuellt.

     

    • VAD KOSTAR RETUREN?
      Returen är gratis och vid en retur så kommer enbart grundfrakten om 49 kr att debiteras. Denna summa dras automatiskt av från det belopp som återbetalas till kund.

     

    • HUR LÅNG TID HAR JAG PÅ MIG ATT RETURNERA?
      Du som kund på PR Home har full retur- och bytesrätt i 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du hämtar varan eller mottar den.

    Återförsäljare & samarbeten

    • HUR BLIR JAG EN ÅTERFÖRSÄLJARE?
      Kul att du är intresserad av vårt varumärke och produkter. Du kan ansöka om ett återförsäljarkonto här.

     

    • GENOMFÖR NI SAMARBETEN PÅ SOCIALA MEDIER?
      Det gör vi absolut! Se mer information här.

     

    • JAG ÄR INREDARE OCH VILL ANVÄNDA ERA PRODUKTER, HUR GÖR JAG?
      Vi är riktigt glada att du vill jobba med oss, skicka gärna ett meddelande med lite information om dig och ditt företag till colab@prhome.se så återkommer vi till dig snarast.

     

    • JAG VILL HA HÖGUPPLÖSTA PRESSBILDER, HUR GÖR JAG?
      Du kan ladda ner högupplösta miljö- och produktbilder från vår bildbank här. Saknar du någon bild eller vill ha den i ett annat format, vänligen kontakta emelie@prhome.se.
    Namn*
    Email*
    Telefonnummer
    Meddelande*